25 Nisan 2013 Perşembe

Alpina Tarihçesi, çok özel BMW'ler

ALPİNA TARİHÇESİ, ÇOK ÖZEL BMW'LER

Birçoğumuz BMW’nin tuning şirketi olarak bildiğimiz, bazılarımızınsa adını bile duymadığımız Alman ALPINA şirketi çok özel BMW'ler üretiyor. Dışarıdan herhangi bir BMW ye benzese de Alpina’nın ürettiği eşine az rastlanır otomobiller gerçekten çok hızlı ve pahalı.

Alpina’nın kurucusu ve patronu Burkard BOVENSIEPEN her zaman “en iyiyi” yapmayı prensip edinmiş, çok yönlü bir insan ve en iyiyi yalnızca kendisinin başarabileceğini inanıyor.


Titizliği nedeniyle damak tadına uygun bir İtalyan şarabı bulamadığından ithal etme yoluna gitmesi bir süre sonra şarap ithalat şirketi kurmasına da neden olmuş. ALPINA-WEINHANDEL adını verdiği 15 milyon marklık ciroya sahip bu şirket yılda 400 bin şişe şarap ithal ediyor.

BOVENSIEPEN’ın titizliği bununla sınırlı değil. Otomobillerinin reklam fotoğraflarının da doğru ışık almasını sağlamak amacıyla BOVENSIEPEN bu kez de fotoğrafçı sıfatıyla devreye girerek kameranın arkasına geçiyor. BOVENSIEPEN tekniker sıfatıyla; motor, şanzıman, yürüyen aksam ve donanımı gözden geçirip onay vermeden otomobiller seri üretime asla geçemiyor.

ALPINA’nın menüsündeki son ürün B12 5.7 E-Kat. Standart bir 7 serisi BMW’nin modifiye edilerek 387 beygir güç ve 560 Nm torka sahip motorla donatılmasıyla üretilen B12’nin 0-100 kilometre hızlanması yalnızca 6.4 saniye.

Motorun güçlü olması B12’nin tek özelliği değil, otomobilde kullanılan ısıtmalı özel bir süper – katalizör zararlı emisyonları minimuma indiriyor. Performansın dünyanın en temiz katalizörüyle kombine edildiği bu otomobilin Almanya satış fiyatı 199.800 mark



Tarih 1959 yılıydı, Burkard BOVENSIEPEN kendisini bekleyen hayal kırıklığından habersiz, motor gücü 67 hp den, 75 Hp ye yükseltilmiş Fiat 1500 model otomobili ile Turin – Milan arasında yol almaktaydı. Motor hiç beklenmedik anda durunca yolda kalan BOVENSIEPEN araçta yapılan bu değişikliğin iyi sonuç vermediğine kanaat getirdi. Eylül 1963 yer : Frankfurt 41nci IAA fuarı. Genç bir adam fuarın park alanındaki BMW’lerin sileceklerine el ilanları sıkıştırıyor.

ALPINA’nın bu ilk ürünün tanıtımında halkla ilişkiler görevlisi olarak çalışan bu kişi Burkard BOVENSIEPEN’dan başkası değildi. Firmanın otomobille ilgili bu ilk ürünü BMW 1500 serisi için üretilen ve otomobilin gücünü 80 beygirden 90 beygire yükselten çift karbüratör sistemiydi.Hedef kitlesi belliydi: Otomobillerinin BMW 1800 modeli gibi güçlü olmasını isteyen BMW 1500 sahipleriydi. 1000 DM den daha az bir masrafla 1500 lerin 1800 lerin gücüne ulaşması artık mümkündü. BOVENSIEPEN geliştirdiği kit sayesinde otomobili 100 km hıza 13.1 saniye sürede ulaşılabilir bir hale getirmiştir. Ve bu değerle de aracı 160 km hıza çıkartıyordu, o yıllar için gerçekten yüksek değerler.

Liseyi 1955 yılında bitiren BOVENSIEPEN, alet ve avadanlık üretimiyle ilgili bir kursa devam etti. Ardından Münih’te motor üretimi ve işletmecilik konularında tahsil gördü ve babasının NEUGABLONZ’daki mekanik alet ve büro gereçleri üreten fabrikasını devraldı. Ancak sahip olduğu hayli farklı düşüncelerini babasına açan BOVENSIEPEN uzun tartışmalar sonucunda babasına babasını yeni ve imaj sahibi bir ürün geliştirmeye ve üretmeye ikna etmeyi başardı. İlk önceleri tüm otomobiller için çoklu karbüratör sistemleri üretmeyi hedeflemesine rağmen daha sonra üretimi sadece BMW için yapmaya karar verdi.


ALPINA markası altında otomobille ilgili ilk ürün olarak geliştirilen tek boğazlı, çift karbüratörlü besleme sistemleri bugün bile kullanılıyor.

BOVENSIEPEN KG BMW TUNING şirketi 1965 yılında kurudu. Üretilen motor ve yürüyen aksam parçalarının kısa sürede tutulup başarılı satış rakamları yakalaması genç girişimcinin artan talepleri karşılayabilmek için bir yıl içinde 13 personel çalıştırmak zorunda kalmasına neden oldu. İsmi 1968 yılında ALPINA olarak değiştirilen firmanın yıldızı BMW 02 ve 2.8 CS Coupe ile iyice parladı.

Bu yıllar firmanın BMW ile daha sıkı bağlar kurmaya başladığı zamanlar oldu. ALPINA nın BMW ile sportif imajını daha da sağlamlaştırabilmesi için Ford Escort ve Capri’nin yarış versiyonlarına karşı galibiyetler elde edilmeliydi, ancak bunların fazla pahalı olmaması gerekiyordu. Bu karar üzerine modifiye edilmiş bir BMW 3.0CSL ile yarışmalara katılan ALPINA; Dieter QUESTER, Hans Joachim STÜCK, ve Tom WALKINSHAW dan oluşan takımla SPA-FRANCORCHAMPS 24 saat ve NÜRBURGRING yarışları ile birkaç oval pist ve tırmanma yarışı kazanmayı başardı.

Daha sonraki yıllarda Formula-1 şampiyonu Niki LAUDA 1973 yılında 3.5 CSL ile BMW ve ALPINA’ya “Avrupa Touring Otomobiller Şampiyonası” nı kazandırdı. Etkileyici kanatlara sahip otomobilin homologasyon serisi için üretilen ve kısa zamanda tükenen versiyonları bugün bile koleksiyoncuların büyük ilgisini görüyor.

Touring kupasındaki bu başarının hemen ardından patlak veren petrol krizi küçük otomobil üreticilerini(özellikle sportif karakterli otomobil üreticilerini) zora sokmuştu. BOVENSIEPEN, taleplerin bıçakla kesilmiş gibi azaldığı bu dönemde riske girerek üretime devam ettiklerini belirtiyor.

ALPINA’nın risk alarak üretime devam etmesi krizin bittiği dönemde gelen talepleri bekletmeden karşılayabilmesini sağladı. BOVENSIEPEN bir adım daha atarak ALPINA’yı tuning firması olmaktan çıkarıp otomobil üreticisi haline getirmeye karar verdi. Bu karar sonrasında üretilen 2.8 litrelik 200 Hp lik 6 silindirli bir motorla donatılan 3 serisi BMW tamamını ALPINA’nın ürettiği ilk seri üretim otomobil oldu.

Daha sonra başarılar başarıları takip etti ve aynı yıl B7 nin yanında 300Hp lik turbo bir motorla donatılmış 528i bazlı bir otomobil olan ve zamanının en hızlı sedanı olma özelliğini taşıyan bir model daha piyasaya sunuldu.

ALPINA’nın ürettiği otomobillerin karoser ve parçaları yakın zamanlara kadar BMW den geliyordu ve firma yalnızca modifikasyon ve montaj işlemleri yapıyordu. 2 yıl önce BMW den daha büyük imtiyazlar koparan ALPINA,Münihli firmadan “STRIP-KAROSER” adı verilen ve üzerinde kolayca değişiklikler yapılabilen çıplak karoserler alarak bunları modellerine uygulamaya başladı. Karoserler müşterinin istediği renge boyanırken daha büyük hacimli motorların montajı ile ilgili tüm değişiklikler ALPINA fabrikalarında gerçekleştiriliyor.


BMW nin eski yönetim kurulu üyesi ve şimdiki Denetleme Kurulu Başkanı Eberhard von KUENHEIM, ALPINA’nın BMW nin sportif imajına katkılarının kesinlikle küçümsenemeyeceğini belirtiyor.

ALPINA ve BMW nin başarı çizgilerinin birbirine paralel gitmesi elbette bir rastlantı değil, şirketler arası hızlı bir rekabetten çok karşılıklı esinlenmeye dayanan yakınlık hiçbir zaman sır olmadı. Cenevre Otomobil Fuarı sırasında ortamın stresinden ve geriliminden kaçıp, birkaç kadeh şampanya ve kanepe ile rahatlamak için ALPINA standına uğrayan BMW ürün Geliştirme şefi Wolfang REITZLE’nin kendi çalışma arkadaşlarını bir çoğunu (Claus LUTHE,Franz-Armin GOLLOB,Klaus KAPITZA,Johannes HIRSCHLER,Manfred RENNEN) o standda bulması söz konusu yakınlığın karşılıklı saygı düzeyinden daha ileride olduğunun göstergesi sayılmaktadır.

ALPINA otomobillerine güç ve konfor kazandırabilmek için teknolojiyi kullanmayı tercih ediyor. Ürünlerinde Turbo-Şarj sistemine yer veren ALPINA 1993 yılından itibaren de “SWITCH-TRONIC”İ (Direksiyona entegre edilmiş vites değiştirme sistemi) kullanmaya başladı. Firmanın son yeniliği ise E-KAT olarak adlandırılan yüksek performanslı özel bir katalitik könvertör.

ALPINA kendini tek bir konuda kısıtlıyor: BOVENSIEPEN; asla yılda 500 den fazla otomobil yapmak isteyemeyiz diyor. Satış şefi Günther SCHUSTER’e göre ALPINA’nın seçkin otomobillerine her zaman talep olacak, çünkü sadece açlıklarını gidermeyi değil kalitenin de tadını çıkarmak için birinci sınıf restoranlara giden insanlar hep olacaktır. Bizim otomobillerimizin durumu da aynen böyle.


ALPINA’nın bir zamanlar yan yana gelmesi yadırganan renkleri için de BOVENSIEPEN; ben doğayı çok seviyorum renk seçiminde özellikle doğanın 2 ana rengini seçti, nasıl doğa dediğinizde Yeşil ve Mavi aklınıza geliyorsa, aynı şey otomobil dünyasında yeşil ve mavi denildiği zaman insanlara ALPINA markasını akıllarına getirmek için bir seçimdir bu.

ALPINA’nın performans artırımında aracın ömrünü kısaltan CHIP ayarlarının kullanılmaması motorlarının uzun ömürlü olmasını ve 200.000 km boyunca sorunsuz kullanılabilmesini sağlıyor.

Günlük kullanımda da hayli uygun olan E-KAT’lı B12 5.7 gerçekten sessiz bir otomobil. Güçlü motoru özellikle sollamalarda mükemmel bir esneklik ve serilik kazandırıyor. BOVENSIEPEN B12 nin direksiyonundayken yanındakine “ne kadar iyi gidiyor değil mi” demeden duramıyor.

ÜRETİM ADETLERİ

Alpina B7S Turbo E12- 60 Adet

Alpina B6 2.8 - 324 Adet

Alpina B7 Turbo Coupe - 302 Adet

Alpina B7 Turbo E28- 236 Adet

Alpina B3 2.7 Cabrio E30 - 257 Adet

Alpina B6 3.5 S E30 - 61 Adet

Alpina B12 5.0 E31 - 97 Adet

Alpina B12 5.7 E31 - 57 Adet

Alpina B11 4.0 E32 - 7 Adet

Alpina B12 5.0 E32 - 305 Adet

Alpina B12 L 5.0 E32- 305 Adet

Alpina B10 BiTurbo E34 - 507 Adet

Alpina B10 4.6 E34 - 27 Adet

Alpina B6 2.8 Coupe E36 - 136 Adet

Alpina B8 4.6 Touring - 23 Adet

Alpina B12 6.0 L E38 - 94 Adet

Alpina B10 3.2 Touring - 13 Adet

Alpina Roadster Limited Edition - 66 Adet

bmwteam.net forumlarından alıntıdır.

6 yorum: